Terms of service daycare & walking service (download here) last updated: 10/02/2025

[ENGLISH BELOW]

Algemene voorwaarden Hotdoghouse

Deze algemene voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Hotdoghouse, hierna te noemen "de Ondernemer," en de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, hierna te noemen "de Consument," met

betrekking tot de huisvesting van een gastdier in de dagopvang of uitlaat. Het accepteren van deze Voorwaarden in de Appy Bee App of op de website impliceert akkoord met de hieronder vermelde voorwaarden.

Artikel 1 - Definities

1.1. Dagopvang / de Ondernemer: De Ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon en zijn werknemers die hun bedrijf maken van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdieren.

1.2. Consument: De Consument is een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de Ondernemer een pensionovereenkomst aangaat of wil aangaan.

1.3. Overeenkomst: De Overeenkomst is de overeenkomst tussen de Ondernemer en de Consument waarbij de Ondernemer zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de Consument te betalen prijs.

1.4. Gastdier: Het Gastdier is het huisdier van de Consument, waarvoor een pensionovereenkomst wordt of is gesloten.

1.5. Reservering: De Reservering is de afspraak tussen de Ondernemer en de Consument om het Gastdier gedurende een overeengekomen periode huisvesting te verlenen in het dierenpension tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de Ondernemer en de Consument met betrekking tot de huisvesting van een Gastdier in de dagopvang.

Artikel 3 - Algemeen

3.1. De Ondernemer wordt niet beschouwd als bezitter van de hond(en).

3.2. De hond(en) die verblijven in de dagopvang, algemene ruimtes, en bij de oppassers dienen sociaal te zijn in de omgang met andere honden en mensen. De Ondernemer behoudt zich het recht voor om honden op voorhand te weigeren indien zij van mening is dat

deze hond(en) een gevaar kunnen vormen voor anderen, honden die onder haar hoede zijn gesteld, of personen.

3.2.a. De Ondernemer behoudt zich eveneens het recht voor om honden (tijdelijk) niet te accepteren indien zij redelijke vermoedens heeft, of blijkt dat de hond(en) een besmettelijke ziekte heeft.

3.2.b. De Ondernemer behoudt zich het recht voor om honden (tijdelijk) niet te accepteren.

3.3. De Ondernemer heeft het recht om de hond(en) los te laten lopen, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.

3.4. De eigenaar van de hond(en) dient tijdens de opvangservice telefonisch bereikbaar te zijn.

3.5. De eigenaar moet uiterlijk bij aanvang van het verblijf van de hond(en) aan de Ondernemer alle informatie verstrekken die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van de hond.

Artikel 4 - Prijs en prijswijziging

4.1. De Ondernemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om de algemene voorwaarden en prijsopgaven aan te passen.

4.2 Consumenten kunnen diensten betalen door middel van een losse boeking, membership of credits.

4.3 Betalingsvoorwaarden: Het abonnementsgeld dient voorafgaand aan elke maand te worden voldaan. Bij aanvang van het abonnement wordt de eerste maand pro rata berekend, wat betekent dat alleen de resterende dagen van die eerste maand in rekening worden gebracht.

4.4 Berekening van kosten: De "kosten per dienst" ten opzichte van de maandelijkse lidmaatschapsgelden worden als volgt berekend: de maandelijkse abonnementskosten vermenigvuldigd met het aantal maanden per jaar, gedeeld door het aantal weken per jaar en het aantal boekbare diensten per week.

4.5 Geen terugvordering bij niet-gebruik: In het geval dat een Consument geen gebruik maakt van onze diensten, is er geen mogelijkheid tot terugvordering van de betaalde bedragen. Indien de Consument een geplande dienst wenst te verplaatsen naar een andere dag binnen dezelfde maand, dient dit schriftelijk te worden gemeld aan Hotdoghouse. Een dergelijke verplaatsing is echter alleen mogelijk indien er voldoende beschikbaarheid is. 4.6 Sluitingsdagen: Hotdoghouse zal op officiële vrije dagen gesloten zijn, tenzij anders vermeld. Bovendien behoudt Hotdoghouse zich het recht voor om te sluiten in geval van een weerwaarschuwing, extreme gladheid of levensbedreigende omstandigheden. 4.7 Geen terugvordering bij sluiting: Indien een Consument een dienst heeft gepland op een officiële vrije dag of tijdens een weerwaarschuwing, extreme gladheid of levensbedreigende omstandigheden en deze dienst niet kan plaatsvinden, is er geen mogelijkheid tot terugvordering van de betaling. De Consument kan echter schriftelijk verzoeken om dezelfde dienst op een andere dag binnen dezelfde maand in te plannen, voor zover dit mogelijk is.

4.8 Tijdelijke opschorting van diensten: Hotdoghouse behoudt zich het recht voor om de geleverde diensten en de lopende abonnementen tijdelijk op pauze te zetten in geval van een wijziging of annulering van de locatie, totdat er een nieuwe locatie beschikbaar is. Hotdoghouse zal de eigenaar van het dier hiervan schriftelijk in kennis stellen, uiterlijk één kalendermaand voor de geplande pauze. Reeds afgenomen diensten worden niet terugbetaald, ongeacht of ze zijn onderbroken vanwege de verandering van locatie. Deze regeling is van kracht om de continuïteit van de dienstverlening aan de eigenaar en het dier te waarborgen tijdens de overgangsperiode naar een nieuwe locatie.

4.9 Winterrooster: Hotdoghouse behoudt zich het recht voor om in de winterperiode een alternatief winterrooster in te voeren, waarbij de normale openingstijden worden verkort. Daarnaast kan Hotdoghouse besluiten om op zeer koude dagen volledig gesloten te zijn.

Deze wijzigingen in het winterrooster kunnen plaatsvinden om de veiligheid van zowel de medewerkers als de dieren te waarborgen en om de operationele efficiëntie te handhaven in uitdagende weersomstandigheden. Hotdoghouse zal de eigenaren van de dieren op de hoogte stellen van dergelijke wijzigingen indien praktisch mogelijk, maar behoudt zich het recht voor om deze beslissingen te nemen zonder voorafgaande kennisgeving. Deze clausule is opgenomen om Hotdoghouse de nodige flexibiliteit te bieden om te reageren op ongunstige weersomstandigheden en de veiligheid te waarborgen tijdens de wintermaanden.

4.10 Stopzetten of pauzeren diensten: Bij het stopzeggen of pauzeren van een abonnement uit eigen beweging van de consument komt de consument opnieuw op onze wachtlijst terecht voor beschikbare plekjes.

4.11 Het wijzigen van de geboekte service kan tot 12 uur van tevoren. 4.12 Het annuleren van de geboekte services kan tot maximaal 12 uur van tevoren. Hiervoor zal een administratiefee van €0,60 in rekening worden gebracht. Boekingen die later worden gewijzigd worden niet terugbetaald.

Artikel 5 - Aansprakelijkheid

5.1. In principe blijft elke eigenaar verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar hond(en) en eventuele schade die door zijn/haar hond wordt veroorzaakt, zelfs als de hond onder toezicht staat van medewerkers van Hotdoghouse. De eigenaar moet zelf een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP-verzekering) hebben en blijft te allen tijde aansprakelijk voor de acties van de hond, zowel voor, tijdens als na het verblijf bij Hotdoghouse. Bovendien dient elke eigenaar te beschikken over een verzekering voor medische zorg voor zijn/haar hond om te zorgen voor de benodigde zorg in geval van ziekte of letsel.

5.2. Hotdoghouse is alleen aansprakelijk jegens de Consument voor schade die voortvloeit uit een fout die kan worden toegerekend aan Hotdoghouse zelf, haar medewerkers of personen die incidenteel in opdracht van Hotdoghouse werken.

5.3. Als Hotdoghouse aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die de klant lijdt als gevolg van een niet-nakoming van haar verplichtingen uit de overeenkomst, blijft de

schadevergoeding beperkt tot de waarde van de (toekomstige) afgenomen diensten, met een maximum van € 200,-

5.4. In geval van onverwachte omstandigheden zal Hotdoghouse de Consument of de door hem aangewezen contactpersoon zo snel mogelijk op de hoogte stellen.

5.5. Hotdoghouse is aansprakelijk jegens de Ondernemer voor schade veroorzaakt door ongepast of afwijkend gedrag van het Gastdier.

5.6. Hotdoghouse is niet aansprakelijk jegens de Consument voor schade aan persoonlijke eigendommen achtergelaten in de dagopvang, veroorzaakt door andere gastdieren, vanwege hun gehechtheid aan het Gastdier.

5.7. De Consument verplicht zich Hotdoghouse te vrijwaren tegen alle schadeclaims en rechtsvorderingen van derden en dient op verzoek van het dierenpension te voldoen aan verzoeken tot vrijwaring in verband met de overeenkomst.

Artikel 6 - Gezondheid

6.1. De eigenaar van de hond(en) zorgt voor de in de sector vereiste vaccinaties. 6.2. De eigenaar van de hond(en) zorgt voor preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen.

6.3. Loopse teven mogen 3 weken niet op het terrein komen. Indien de consument een dienst had geplant in deze periode, en deze dienst niet kan plaatsvinden, is er geen mogelijkheid tot terugvordering van de betaling.

6.4. Zieke honden mogen niet op het terrein komen. Bij ziekte kan de afgesproken dienst tot 12 uur van te voren geannuleerd worden. Bij optijd afmelden kan de consument schriftelijk verzoeken om dezelfde dienst op een andere dag binnen dezelfde maand in te plannen, voor zover dit mogelijk is.

6.5. Bij noodzakelijke directe medische zorg wordt (indien mogelijk na contact met de eigenaar) de dierenarts van Hotdoghouse ingeschakeld. Kosten hiervan zijn voor rekening van de eigenaar van de hond.

6.6. Hotdoghouse maakt gebruik van de diensten van Dierenkliniek Westerpark in Amsterdam. Indien Dierenkliniek Westerpark Amsterdam geen plek heeft voor de hond, wordt een andere kliniek gebeld.

Artikel 7 - Daycare

7.1. De hond wordt op afgesproken tijden opgehaald en afgeleverd op het adres van Hotdoghouse. Aflevering is tussen 8.00 – 9.00 en ophalen is tussen 17.00 – 18.00 tenzij anders schriftelijk besproken.

7.2. Hotdoghouse behoudt zich het recht voor om de hond(en) die later dan de aflevertijd worden gebracht te weigeren.

7.3. Indien de Consument niet om 18.00 zijn/haar hond heeft opgehaald, zal Hotdoghouse het terrein verlaten. Hotdoghouse behoudt zich het recht voor om de hond in de bench in de

container te plaatsen als de Consument te laat is. Consument krijgt dat instructies van de ondernemer om zelf de hond te kunnen ophalen. Dit is op eigen risico van de Consument. Dit kan voorkomen worden door op tijd de hond op te halen.

7.4. Eventuele wijzigingen kunnen via de app worden doorgevoerd tot maximaal 12 uur van tevoren.

7.5. De facturatie zal voorafgaand aan de nieuwe periode geïncasseerd worden indien hiermee akkoord is gegaan.

7.6. De betaling dient vooraf aan de volgende periode, volgens factuurbedrag, te worden voldaan.

7.7 Hotdoghouse hanteert een opzegtermijn van één kalendermaand.

Artikel 8 - Uitlaatservice

8.1.
Hotdoghouse is niet aansprakelijk voor schade, verwonding of verlies aan de Hond, tenzij direct veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid van Hotdoghouse of haar medewerkers. Eventuele kosten voor dierenartsbezoeken of schade veroorzaakt door de hond worden op de Opdrachtgever verhaald.

8.2. Hotdoghouse is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door een natte of vieze Hond aan woning of inboedel

8.3. Voor weggelopen honden wordt alle redelijke inspanning verricht om de Hond terug te vinden. Aansprakelijkheid voor verlies wordt echter uitgesloten, tenzij grove nalaitgheid van Hotdoghouse kan worden aangetoond.

8.4. Hotdoghouse haalt de Hond op afgesproken tijdstop op, en brengt deze terug naar het adres tenzij anders overeengekomen.

8.5. De Duur van de uitlaatservice kan worden aangepast wegens veiligheidsoverwegingen

8.6. De Opdrachtgever is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de hond aan derden, eigendommen of andere honden.

8.7. De Opdrachtgever dient een aansprakelijkheidsverzekering te hebben waarin schade voor de hond is gedekt.

8.8. Hotdoghouse kan op kosten van de Opdrachtgever medische zorg inschakelen indien dit noodzakelijk wordt geacht.

8.9. De Hond moet op de afgesproken tijd en plaats beschikbaar zijn. Indien de hond niet beschikbaar is, worden kosten voor de geplande dienst in rekening gebracht.

8.10. Afwezigheid: Indien je op vakantie bent of om een andere reden een dag wilt overslaan, is het niet mogelijk deze dag in te halen. Wij werken met kleine groepjes en hebben een vaste plek voor elke hond. Bij afwezigheid wordt er geen andere hond opgehaald ter vervanging. Echter, als je tijdig afzegt via e-mail, ontvang je een credit op je account. Deze credit kan worden ingezet voor de opvang op een later moment.

Artikel 9 - Sleutelbeheer
Hotdoghouse verklaart zorgvuldig om te gaan met sleutels die in vertrouwen zijn overgedragen door de opdrachtgever:
9.1. De sleutels worden niet gedupliceerd en niet voorzien van een adres
9.2. Sleutels worden uitsluitend op de dagen van de dienstverlening meegenomen
9.3. Sleutels worden uitsluitend gebruikt voor het uitlaten of ophalen van de hond
9.4. Sleutels worden op verzoek van de Opdrachtgever direct teruggegeven, waarmee het sleutelbeheer eindigt.

General Terms and Conditions - Hotdoghouse

These general terms and conditions ("Terms") apply to all agreements between Hotdoghouse, hereinafter referred to as "the Entrepreneur," and the natural person not acting in the course of a profession or business, hereinafter referred to as "the Consumer," regarding the housing of a guest animal in the daycare center. Acceptance of these Terms in the Appy Bee App or on the website implies agreement with the conditions listed below.

Article 1 - Definitions

1.1. Daycare / the Entrepreneur: The Entrepreneur is a natural or legal person and its employees who make a business of temporarily housing and caring for guest animals. 1.2. Consumer: The Consumer is a natural person who does not act in the course of a

profession or business and who enters into or wishes to enter into a boarding agreement with the Entrepreneur.

1.3. Agreement: The Agreement is the agreement between the Entrepreneur and the Consumer in which the Entrepreneur undertakes to house and care for the guest animal for a specified period at a price to be paid by the Consumer.

1.4. Guest Animal: The Guest Animal is the Consumer's pet for which a boarding agreement is or has been concluded.

1.5. Reservation: The Reservation is the arrangement between the Entrepreneur and the Consumer to provide housing for the Guest Animal for an agreed-upon period at the rate applicable at the time of receiving the animal.

Article 2 - Applicability

These Terms apply to all agreements between the Entrepreneur and the Consumer regarding the housing of a Guest Animal in the daycare center.

Article 3 - General

3.1. The Entrepreneur is not considered the owner of the dog(s).

3.2. The dog(s) staying in daycare, common areas, and with caregivers must be social in their interactions with other dogs and people. The Entrepreneur reserves the right to refuse dogs in advance if it believes these dogs may pose a danger to others, dogs under its care, or individuals.

3.2.a. The Entrepreneur also reserves the right to not accept dogs (temporarily) if there are reasonable suspicions or evidence that the dog(s) has a contagious disease. 3.2.b. The Entrepreneur reserves the right to not accept dogs (temporarily). 3.3. The Entrepreneur has the right to allow the dog(s) to run freely, unless otherwise agreed in writing.

3.4. The owner of the dog(s) must be reachable by phone during the boarding service.

3.5. The owner must provide all information necessary for the proper and responsible housing and care of the dog to the Entrepreneur at the start of the dog's stay.

Article 4 - Price and Price Adjustment

4.1. The Entrepreneur reserves the right to amend the general terms and conditions and price quotations at any time.

4.2 Consumers can pay for services through a single booking, membership or credits.

4.3 Payment terms: The subscription fee is payable prior to each month. At the start of the subscription, the first month is calculated pro rata, meaning that only the remaining days of that first month are charged.

4.4 Calculation of costs: The "cost per service" against the monthly membership fees is calculated as follows: the monthly subscription fee multiplied by the number of months per year, divided by the number of weeks per year and the number of bookable services per week.

4.5 No recovery for non-use: In case a Consumer does not use our services, there is no possibility of recovery of the amounts paid. If the Consumer wishes to move a scheduled service to another day within the same month, this must be notified in writing to Hotdoghouse. However, such rescheduling is possible only if there is sufficient availability.

4.6 Closing days: Hotdoghouse will be closed on official holidays unless otherwise stated. In addition, Hotdoghouse reserves the right to close in case of a weather warning, extreme slipperiness or life-threatening circumstances.

4.7 No refund in case of closure: If a Consumer has scheduled a service on an official day off or during a weather warning, extreme slipperiness or life-threatening circumstances and this service cannot take place, there is no possibility of refunding the payment. However, the Consumer may request in writing to schedule the same service on another day within the same month, to the extent possible.

4.8 Temporary suspension of services: Hotdoghouse reserves the right to temporarily suspend the services provided and ongoing subscriptions in case of a change or cancellation of the venue, until a new venue is available. Hotdoghouse will notify the owner of the animal in writing at least one calendar month before the planned pause. Services already purchased will not be refunded, regardless of whether they were interrupted due to the change of location. This arrangement is in place to ensure continuity of services to the owner and animal during the transition period to a new location.

4.9 Winter schedule: Hotdoghouse reserves the right to introduce an alternative winter schedule during the winter period, whereby the normal opening hours are reduced. In addition, Hotdoghouse may decide to be completely closed on very cold days. These

changes to the winter schedule may be made to ensure the safety of both staff and animals and to maintain operational efficiency in challenging weather conditions. Hotdoghouse will notify animal owners of such changes where practical, but reserves the right to make these decisions without notice. This clause is included to provide Hotdoghouse with the necessary flexibility to respond to adverse weather conditions and ensure safety during the winter months.

4.10 Stopping or pausing services: When cancelling or pausing a subscription on the consumer's own accord, the consumer will re-enter our waiting list for available spots.

4.11 Changing the booked service can be done up to 12 hours in advance.

4.12 Cancelling the booked services can be done up to 12 hours in advance. An administration fee of €0.60 will be charged for this. Bookings changed later will not be refunded.

Article 5 - Liability

5.1. In principle, every owner remains responsible for the behavior of his/her dog(s) and any damage caused by his/her dog, even if the dog is under the supervision of Hotdoghouse employees. The owner must have personal liability insurance (AVP insurance) and remains liable at all times for the actions of the dog, both before, during, and after their stay at Hotdoghouse. In addition, every owner must have insurance for medical care for their dog to ensure necessary care in case of illness or injury.

5.2. Hotdoghouse is only liable to the Consumer for damage resulting from an error attributable to Hotdoghouse itself, its employees, or individuals working for Hotdoghouse on an occasional basis.

5.3. If Hotdoghouse can be held liable for any damage suffered by the customer due to a failure to fulfill its obligations under the agreement, the compensation will be limited to the value of the (future) services taken, with a maximum of €200.00.

5.4. In the event of unexpected circumstances, Hotdoghouse will notify the Consumer or the designated contact person as soon as possible.

5.5. Hotdoghouse is liable to the Entrepreneur for damage caused by inappropriate or deviant behavior of the Guest Animal.

5.6. Hotdoghouse is not liable to the Consumer for damage to personal belongings left in daycare, caused by other guest animals due to their attachment to the Guest Animal.

5.7. The Consumer undertakes to indemnify Hotdoghouse against all damage claims and legal actions by third parties and must comply with requests for indemnification in connection with the agreement upon request from the animal boarding facility.

Article 6 - Health

6.1. The owner of the dog(s) is responsible for the vaccinations required in the sector. 6.2. The owner of the dog(s) ensures preventive treatments against fleas, ticks, and worms. 6.3. Females in heat are not allowed on the premises for 3 weeks. If the consumer had scheduled a service during this period, and this service cannot take place, there is no possibility of a refund.

6.4. Sick dogs are not allowed on the premises. In case of illness, the agreed service can be cancelled up to 12 hours in advance. If cancelled on time, the consumer can request in writing to schedule the same service on another day within the same month, insofar as this is possible.

6.5. In case of necessary immediate medical care, Hotdoghouse's veterinarian will be called upon (if possible after contacting the owner). The costs of this will be borne by the owner of the dog.

6.6. Hotdoghouse uses the services of Westerpark Animal Clinic in Amsterdam. If Westerpark Animal Clinic Amsterdam does not have space for the dog, another clinic will be called.

Article 7 - Daycare

7.1. The dog will be picked up and dropped off at agreed-upon times at the Hotdoghouse address. Delivery is between 8:00 - 9:00, and pickup is between 5:00 - 6:00 unless otherwise agreed in writing.

7.2. Hotdoghouse reserves the right to refuse the dog(s) that are brought in later than the delivery time.

7.3. If the Consumer has not picked up his/her dog by 6:00 PM, Hotdoghouse will leave the premises. Hotdoghouse reserves the right to place the dog in the crate in the container if the Consumer is late. Hotdoghouse will give the owner instructions on how to pick up the dog out of the container. This is at the Consumer's own risk. This can be prevented by picking up the dog on time.

7.4. Changes can be made via the app up to a maximum of 12 hours in advance. 7.5. Billing will be collected in advance for the new period if agreed.

7.6. Payment must be made in advance of the next period, according to the invoiceamount.
7.7. Hotdoghouse has a notice period of one calendar month.

Article 8 - Dog Walking Service

8.1. Hotdoghouse is not liable for damage, injury, or loss of the Dog unless directly caused by intent or gross negligence of Hotdoghouse or its employees. Any costs for veterinary visits or damage caused by the Dog will be charged to the Client.

8.2. Hotdoghouse is not liable for damage caused by a wet or dirty Dog to the home or household items.

8.3. In the event of a runaway Dog, all reasonable efforts will be made to locate the Dog. However, liability for loss is excluded unless gross negligence by Hotdoghouse can be proven.

8.4. Hotdoghouse will pick up the Dog at the agreed time and return it to the designated address unless otherwise agreed.

8.5. The duration of the dog walking service may be adjusted for safety reasons.

8.6. The Client is liable for any damage caused by the Dog to third parties, property, or other dogs.

8.7. The Client must have liability insurance that covers damages caused by the Dog.

8.8. Hotdoghouse may arrange medical care at the Client's expense if deemed necessary.

8.9. The Dog must be available at the agreed time and place. If the Dog is not available, the costs for the scheduled service will still be charged.

8.10 – Cancellation Policy

If you are on vacation or wish to skip a day for any other reason, it is not possible to make up for that missed day. We work with small groups and have a fixed spot for each dog. In case of absence, no other dog will be picked up as a replacement. However, if you cancel in time via email, you will receive a credit on your account. This credit can be used for daycare at a later time.

Article 9 - Key Management

Hotdoghouse declares to handle keys entrusted by the Client with care:

9.1. The keys will not be duplicated or labeled with an address.

9.2. Keys will only be taken on the days of service.

9.3. Keys will only be used for walking or picking up the Dog.

9.4. Keys will be returned immediately upon the Client’s request, thereby terminating key management.